Monday, November 26, 2012

~ Selamat Pengantin Baru ~


Salam, bertemu kembali di ruang blogger yang x seberapa ni hehe.. Almaklumlah berblogger ni kene aktif, manalah ada masa. yang ada masa berfacebook aja, sbbnya senang, like, komen, share. update status. kek.kek.. berblogger nak kene karang karangan plak.. satu hal yang memang susah nak dijangkakan.. paling penting kene hot story..!!

Ermm.. seperti biasalah dah penghujung-hujung tahun nie, cuti sekolah plak tu. apa lagi berebutlah orang nak KAHWIN, nak BERTUNANG, ermm.. bukan orang dewasa je yang berebut-rebut.. kanak-kanak pun turut serta.. apalagi BERSUNAT lah.. syokkk tu.. main air hujan bomba.. ni..no..ni..no.. bomba datang bagi meriahkan suasa untuk budak-budak bersunat.. Opss.. bukan nak cerita pasal budak bersunat lah.. tukar topik NOW..!!

Nak memanjangkan cerita, biasalah kalau dah musim cuti sekolah ni kan, aku pun x terlepas peluang dari makan FREE.. Hehehe.. Ikut kan malas pegi ada kerja yang perlu disiapkan, atas desakan mamber aku terpaksa pergi juga.. tapi x ada baju yang gojes-gojes nak pakai... soooo.. baru teringat ada baju yang x siap lagi dijahit.. dengan tungkus lumus aku menjahit baju tu.. huh..!! penat, sakit pinggang walaupun kelam kabut.. Alhamdullilah siap juga baju tu walaupun BAJU KURUNG je..

Hari di nantikan sudah tiba.. kenduri time..!!! So jam menunjukkan 11.30AM. so apa lagi siap la... Yang bestnya aku x yah drive, husbend mamber aku drive, aku just jadi mem duduk belakang.... dah siap-siap bersolek, kene tunggu mamber lah plok..!! x sampai lagi.. maklum la.. umah aku ni bukan senang nak masuk.. kene tahan, kene tanya dulu baru boleh masuk tu pun kot lepas. x lepas. haaaaa.. pg pusing ikut pagar depan, yang sedihnya kene tinggal I/C original. jadi Indon kejap I/C  x ada kat tangan.. Tapi kawan aku ni bernasib baik sbb lepas masuk.. dengan alasan pegi ambil sedara. ( dalam hati bila plak aku sedara dia) hahahaha.. kadang-kadang kene tipu sikit bagi mengelakkan ke pintu depan.

After 15minit mamber aku ni pun sampai.. so mulakan perjalanan dengan  'BISMILLAH HIRRAHMAN NIRRAHIM' duk dalam perjalan duk tercari-cari jalannya huh..!! parah..!! destinasinya PUCHONG je .. hehehe.. tapi x pernah sampai lagi.. so perjalanan hanya melalui singbord jelah.. kalau sesat..NASIB..!! Tapi memang nasib kami, kami x sesattttttt.. Lokasi yang dicari kami jumpe..!!  sebenarnya senang je nak cari sebab dewan... hehehe.. :p

Apabila sampai je apa lagi di tungguuuuuu.... Jomlah masuk perut sudah keroncong..!!  Apabila masuk Waaaaaaaa...... Cantiknya.....!!! Pink purple tu.. my pebret colour..!! Tema ala.. ala GARDEN macam tu lah.. Masuk je mula cari port nak makan la.. bukan apa, sebab penuhkan.. kalau x booking awal. x makan ler jawabnya x ada kerusi meja yang kosong.. nasib baik ada meja kerusi kosong. aku pun port kat situlah sementara mamber amik makanan.. Perghhhhh.. Sedap lauk dagingnya..tak ketinggalan pencuci mulutnya. sedap juga. Alhamdullilah kenyang...!!

Jam menunjukkan 1.30PM, lambatnye lah PENGANTIN ni.. Tiba-tiba dengar bunyi kompang..!! yes.. pengantin sudah sampai.. Yaaaa... betul sangkaan ku.. Pengantin pun masuk.. Berseri-seri wajah pengantin, Alhamdullilah kawin juga kawan aku nie.. Apa lagi gambar-gambar..!! hehehe.. tu perkara yang wajib sekalikan..!! So ni lah diantara gambar pada hari persandingan tu..:  ~SELAMAT PENGANTIN BARU ~


Nil lah PENGANTIN nya.. Cantikkan PELAMINNYA..!! apa x nampak Pengantin.. OK..ok.. boleh tengok gambar bawah plak..mana tau lagi jelas.. hehehe :)
Ha.. jelaskan.. nampak x wajah pengantin baru tu..PENGANTIN perempuan comey je macam aku.. tah..tah aku lagi tinggi kot.. hhuhuhu.. jangan marah ye pengantin..

Ok.. time kami lah plak nak bergandingankan.. hehehehe.. Yang kecik tu sama.. sibok je.. hahaha..

Inilah diantara sahabat PENGANTIN lelaki yang dapat hadir. 

Dah kenyang baru perasan ada mamber yang dah lama x jumpa.. lawak-lawak.. nilah HASIDA & ZULKIFLI,  anak dua dah., kawin pun sama dengan budak satu sekolah. dah jodohkan... senyummm..

Ha.. mamat ni.. paling lewat sekali.. x jumpa jalan katanya.. apa pun aku  sempat jumpa dia tapi jumpa tepi jalan. hehehe.. kami nak pulang dah.. dia baru sampai..:(

Kami BATCH 1984 ingin mengucapkan TAHNIAH kepada PENGANTIN Semoga ikatan perkahwinan kekal sehingga hujung nyawa. selamat mengharungi alam rumah tangga. Peachhh VVVV

No comments:

Post a Comment