Saturday, February 23, 2013

Telatah Si Manja ♥♥♥


Assalammualaikum, Moga sihat hendaknya..Alhamdullilah, di beri kesempatan lagi untuk menulis. Hari ni bercerita tentang apa yer..Fikir punya fikir dapatlah ilham.. ilham apa..? tengok tajuk okeh..!! masa ni berlaku pada JUMAAT bersamaan 22 FEB lebih kurang jam 8.30 pagi..

Dialong diantara aku dengan si comel..


Si Comel: Ayong nak g ane, nak tut yeh tak (maklong nak pergi mana nak ikut boleh x)


Aku: x yeh, aziq x andi agi usuk macam momok..!!(x boleh, aziq x mandi lagi bau busuk macam  hantu)


Si Comel: Yehhh aaarrr aziq nak yiii popok, yer..yer.. ( boleh laaaa... aziq nak beli keropok dengan gula-gula..)


Aku: Aziq ade wit x nak yii popok ngan yer..yer..? (aziq ada duit x nak beli keropok dengan gula-gula..)


Si Comel: x de.!! yong anjelah.. tit ajer yiii popok ngan yer..yer..( x ada, maklong belanjerlah sikir jer beli keropok dengan gula-gula.)


Aku: Yong x ada wit nak yiii popok ngan yer..yer..(maklong x ada duit nak beli keropok dengan gula-gula)


Si Comel: Puuuu aje..!!


Aku:  senyum jerlah bila dia kata puuuu ajer ( tipu jer) hahaha..


Adoiii geli hati hati betul dengan dia nie.. pandailah plak cakap tu.. tu yang buat saya semakin geram dengan dia..!! lantas saya pun bangun untuk pergi kerja. selepas habis bersarapan..


Si Comel: Ayong g jer hati-hati aaauuuu.. anti jatuh (maklong pergi kerje hati hati tau.. nanti jatuh)


Aku: Yelah, nanti yong yii popok ngan yer..yer (Umpan lah konon kalau x menangis nak ikut..!!)


Ni lah anak sedara, Opppssss bukan anak sedara Cucu..!! Wah.. muda-muda dah jadi nenek..!! Tapi x ngaku NENEK..!! Bukan apa rasa macam muda lagi.. hehehe.. Rasa pelik plak bila panggil NENEK.. jadi anak dengan ayah sama jer panggilnya.. MAKLONG..!! tu pangkat dalam ahli keluarga jer.. Jangan lepas ni jadi MOYANG sudah lah.. kikikikiki..
    Tengok
comel kan..!! Boleh plak senyum bila orang pakaikan tudung..!! LELAKI okeh.. bukan wanita..:)

                                    Nilah pipi saya yang GEBU..!!  mata yang SEPET..!!

Ermm.. ni lah satu-satunya anak sedara yang paling aku geram sekali..!! bukam geram dengan sikap dia.. tapi geram dengan telatah dia..Lagi satu geram dengan pipi dia.. hehehehe.. Bulat..!! sape yang x geram..!! banyak cakap plak tu..!! Cerdiknya  ya allah.. kadang-kadang x terjawab dengan apa yang di soal.. Umur baru si comel ni baru 2 Tahun 3 bulan..!!

Haaa... comel x..!! mungkin gambar ini tidak membuatkan korang tersenyum tapi tidak pada aku.. ALWAYS SMILE..!!


                                 NEXT EPISOD..!! GAYA YANG MESTI ADA PADA SI COMEL..!!
                                                           -------> TUNGGU




             





3 comments:

  1. oloooo comeinye dia

    http://www.ainahmad.com/

    ReplyDelete
  2. wah, bagusnya muda2 dah jadi nenek. Haha...nenek muda gitu!

    Jom singgah blog ibu jyga dan kalau sudi silalah tinggalkan komen juga ye. http://IzaIsmail.com

    ReplyDelete
  3. x nk promot spupu spapat plak ke?? hihi..

    ReplyDelete