Wednesday, December 5, 2012

Kali Pertama Merasanya

Ho..Ho.. bertemu lagi kita, dah lunch ke? Pasti belum kan, samalah perut sudah nyanyi gitu, tapi still bertahan,

 Ermmm just nak bercerita tentang makanan yang agak famous sejak kebelakangan ni, korang tau ke apa dia..????? tau..!! apa dia..???? Ok.. ok.. saya cerita... sekarang kan musim RAJA BUAH..!! so raja buah lah yang bertahta dihati rakyatnya..


Tempat korang buah apa yang tengah musim sekarang, RAMBUTAN, MANGGIS, LANGSAT or DURIAN...!! tempat saya pastilah DURIAN..


Korang tau apa itu DURIAN CREPE, saya pun mula-mula agak ternganga sebab x tau apa itu dia DURIAN CREPE..??? Rasanya lagilah saya x tau macam mana, SEDAP, TAWAR, PEDAS, KELAT, MANIS, ha x boleh bayangkan sebab x pernah rasa kali ni lah FIRTS TIME tengok DURIAN CREPE..!!


Mulalah hati meronta-ronta nak cari DURIAN CREPE ni, perasaan macam orang mengandung mengidam sangat2. bukan apa kalau boleh x nak lah ketinggalan.. hu..hu..hu..Sana sini cari, tapi x jumpa, lastnya tanya mamber yang EXPERT buat durian crepe ni, Bincang punya bincang, x ada REZEKI nak makan, mamber x boleh buat plak atas faktor kesihatan yang x mengizinkan. FRUST gila..!! Telan air liur jelah tengok orang upload gambar DURIAN CREPE ni dekat FB.


Pada suatu hari, kawan aku sorang ni tag gambar dekat FB rupanya dia dah dapat makan cett.. alangkah CEMBURUNYA saya, kawan saya dah dapat makan. Saya x tau bila dapat MERASA..!! terus berusaha lagi untuk dapatkannya.. Lastnya dapat juga dari kawan aku ni. rupanya HUSBEND dia ada mamber pandai buat. So nak dijadikan cerita aku pun ORDERlah 2 SET, fuyoooo..


Akhirnya, barang yang di ORDER dah ada, tapi bukan pada saya, pada mamber plak, huhuhu.. tu semua yang buat x tahan nak pergi amik.. Malam tu juga pergi amik DURIAN CREPE..!! mmg x SABAR..!! huh..!! DURIAN CREPE dah ditangan, rasa nak makan je dalam kereta, x sabar weiii.. he.he.. 


 Akhirnya sampai rumah, dengan penuh TIDAK KE SABARAN aku pun makan..!! hu yooo.. SEDAP SANGAT..!! Korang tau rasa apa..???? Rasa DURIAN...!! tapi ada rasa lemak sikit sebab ada campur dengan cream. Sepatutnya makan sejuk, tapi aku x sabar aku makan suam-suam sejuk je.. hehehe.. Bagi x suka akan kata MUAK..!! hahaha.. x rugilah aku beli.. dah lah RM10- 4 PCS. Nilah rupanya DURIAN CREPE tu... 

Haaa.. yang ni berwarna warni tapi rasanya masih sama DURIAN..!!

Nilah rupa sebelah dalamnya, nyummm..nyummm sedap rugi x rasa,

Ok, story sampai kat sini sahaja, jumpa lagi keluaran akan datang sambungaN E-DAY COUSIN PART II..
Ada salah kata harap dimaafkan. :)






2 comments:

  1. Memang sedap
    sekali makan rasa nak lagi

    ReplyDelete
  2. yup btl. hingga hari ni masih mencari lagi. sekali rasa pasti nak lagi

    ReplyDelete