Thursday, December 20, 2012

~ Anugerah Allah Ta'ala ~

Salam, haii korang, hari nie sihat kew..!! nice date 20.12.2012.. Terdetik dihati nak menulis plak hari nie.. storynya masih diawang-awangan lagi.. hehehe.. Ermmm.. bila sebut di awang-awangan tetiba ada suatu idea.. Apakah itu..???

Ideanya.. Pada 18.12.2012, Dengan selamatnya lahir lah insan baru dalam dunia ini.. Walaupun sepatutnya kelahirannya dijangkakan lahir pada 9.1.2013. tapi baby dah x sabar nak jumpa IBU & AYAH.. 

Alhamdullilah, 11.55 pagi baby selamat dilahirkan dengan sekali teran je.. wah..!! begitu mudah.. Tapi mudah menyebutnya bukan semudah yang kita bayangkan.. hahahaha.. Nurse pun turut bertanya, sebelum bersalin tadi ada minum apa-apa ke? maksudnya ada minum air selusuh atau pun air yassin atau lain2 lah.. bagi memudahkan bersalin.. Dengan selamber mengeleng je kepala..!! Apa rahsia perempuan ini bersalin dengan mudahnya..???

Rahsianya... saya tahu... hehehe.. sebelum ia dijangkakan bersalin, dan x menduga pun akan bersalin pada 18.12.2012. rahsianya mudah je.. Ia berjalan kaki.. Orang tua-tua kata banyak kan berjalan bagi memudahkan bersalin..Mungkin BENAR kata-kata orang tua dulu kan.. :)

Korang, ni cuma pengalaman ANAK SEDARA saya je, bukan SAYA..!! saya kene TUNGGU dulu.. lambat lagi kot.!!!! JODOH belum ada, Jom tengok sikecil yang COMEL nie.. :)



Comelkan, nama pun baby haruslah COMEL..!! Usia baru  3hari.

Nama si COMEL : AWANG KU MUHAMMAD NOR IQWAN B. PG MUHAMMAD NOR

Haaa.... ok..!! kan di AWANG-awangankan.. hehehe.. sedap nama baby IQWAN kan.. Pandai nenek pilih nama cucunya..:)


1 comment: